Melanie Martinez przedstawia wyczekiwany przez fanów na całym świecie, trzeci studyjny album "PORTALS". Płyta zawiera oficjalny pierwszy singiel "VOID", jak również otwierający całość "DEATH", który niedawno przeszedł do historii jako pierwszy w historii oryginalny utwór Martinez z debiutem liście Hot 100 Billboardu.
"DEATH" towarzyszy filmowy teledysk, który Martinez sama wyreżyserowała, wymyśliła, a także zaprojektowała do niego kostiumy. Obecnie klip znajduje się na 1. miejscu Trending "Top Music Videos" na YouTube z 6,6 miliona wyświetleń w ciągu tygodnia od premiery. Samą premierę na żywo obejrzało ponad 80 tysięcy fanów.
Singiel "DEATH" wcześniej był zapowiadany serią nieziemskich klipów, ujawniających odrodzenie postaci "Cry Baby", które zgromadziły 115 milionów odsłon w mediach społecznościowych. Piosenka i towarzysząca jej wizualizacja zyskała uznanie mediów, w tym Billboardu, gdzie napisano: "Awangardowa, popowa artystka tworzy śmiałe, bogate światy z każdym swoim projektem. Podczas gdy dramatyczny pięciominutowy utwór można powiązać z jej artystycznym przebudzeniem, kinetyczna perkusja i elektroniczne elementy sprawią, że słuchacze również poczują się odrodzeni".
Mająca 12 miliardów streamów Martinez zaprezentowała na żywo swoje nowe artystyczne wcielenie, zwiastując album "PORTALS" na festiwalach Lollapalooza Argentina, Lollapalooza Chile czy Lollapalooza Brazil.
"PORTALS" to pierwsze długogrające wydawnictwo 27-letniej wokalistki i filmoznawczyni z Nowym Jorku od prawie czterech lat. Płyta będzie następcą mającego 2 miliardy streamów, pokrytego złotem drugiego albumu "K-12" (2019), który dotarł na 3. pozycję Billboardu i zadebiutował na 1. miejscu zestawień Alternative album oraz Soundtrack album. Płyta, którą "Forbes" nazwał "doskonałym koncepcyjnym dziełem ery streamingu", posłużyła także jako ścieżka muzyczna do urzekającego filmu z Martinez w roli głównej. Produkcja do dziś zgromadziła 106 milionów odsłon na YouTube. "K-12" był też w dniu premiery 6. najbardziej dochodowym filmem w USA, a pokazywany był przez jeden wieczór w 425 kinach w 32 krajach.
Martinez rozpoczęła swoją niezwykłą, kreatywną podróż w 2015 roku albumem "Cry Baby", na którym zabrała słuchaczy przez życie tytułowej bohaterki. To niezapomniana kolekcja prowokacyjnego alt-popu ujęta została w nowoczesną bajkę, uzupełnioną niezwykłymi ilustracjami i dramatyczną strukturą. Dzięki singlom i pomysłowym, wyreżyserowanym przez artystkę wizualizacjom płyta zgromadziła 6 miliardów streamów i 1,5 miliarda wyświetleń klipów.