Janelle Monáe, jedna z najbardziej wyzwolonych i bezkompromisowych artystek, wraca z wyczekiwanym na całym świecie singlem "Float".
Według źródeł najbliższych Monáe, "Float" jest inspirowane walką Muhammed Alego w Zairze w 1974 roku, ewolucją Jane, parasolką Mary Poppins, magicznym dywanem Aladyna, dunkami Ja Moranty, linami Sary Elise, fragmentami rozmów Paramahmsy Nithyanandy o lewitacji, toastem Raula z 1 grudnia, filozofią Bruce'a Lee o byciu "bezkształtnym, bezforemnym" oraz stawaniu się jednością z otoczeniem, by być jak woda...
"Float" - które Monáe niedawno anonsowała na swoim ogromnie popularnym Instagramie - po raz pierwszy usłyszeliśmy pod koniec ubiegłego roku jako oficjalny hymn kampanii NBA Saturday Primetime na ABC/ESPN, w której Janelle wzięła też udział jako narratorka spotów promocyjnych. Utwór będzie szeroko wykorzystywany we wszystkich relacjach z NBA do połowy marca, obejmując klipy promo, mecze w primetimie, lokowanie w czasie meczu, media społecznościowe i inne. Ostatnio "Float" zostało wykorzystane w animowanym klipie przedstawiającym gwiazdę Los Angeles Lakers, LeBrona Jamesa, który wyprzedził Kareema Abdul-Jabbara zostając zawodnikiem NBA z największą liczbą punktów w sezonie regularnym. Numer został udostępniony w mediach społecznościowych ESPN i na Instagramie Jamesa, co pozwoliło na dotarcie do ponad 275 milionów obserwujących.
Monáe kontynuuje współpracę partnerską z ABC/ESPN i NBA. Pojawiła się chociażby w popularnym programie NBA Today, a także zagrała w meczu All-Star Celebrity w drużynie Dwayne'a Wade'a razem z zawodnikami MLB i NFL, raperem 21 Savage, aktorem Simu Liu, komikiem Hasanem Minhajem czy ikoną latynoskiej muzyki Nickym Jamem.
Janelle Monáe to bez wątpienia jedna z najbardziej znanych artystek współczesnych czasów, 8-krotnie nominowana do nagrody Grammy piosenkarka, autorka tekstów, producentka, performerka i ikona mody znana na całym świecie ze swojego niepowtarzalnego stylu i wizjonerskiego brzmienia.
Jej przekraczający granice gatunków, debiutancki album, "THE ARCHANDROID", ukazał się w 2010 roku i natychmiast znalazł się w pierwszej dwudziestce listy Billboard 200. Płyta zdobyła jednocześnie dwie nominacje do Grammy za pokryty złotem singiel "Tightrope (Feat. Big Boi)". Kolejny album, "THE ELECTRIC LADY" w chwili premiery w 2013 roku trafił na 5. miejsce zestawienia Billboard 200. Dzieło wypełniły kooperacje z Solange czy Esperanzą Spalding oraz bohaterem wokalistki Prince'em, jak również przebojowe single i klipy jak chociażby nagrodzony MTV Video Music Award "Q.U.E.E.N. (Feat. Erykah Badu)". Wydany w 2018 roku "DIRTY COMPUTER" - który otrzymał nominację do Grammy w kategorii Album roku zawierał hity "Make Me Feel" i "I Like That", którym towarzyszyły oszałamiające wizualnie teledyski.
Jedna z najbardziej pomysłowych i kreatywnych wykonawczyń XXI wieku, Monáe przemierza świat podczas wyprzedanych tras koncertowych, wielu festiwali i występów u boku Bruno Marsa, Amy Winehouse, No Doubt, Katy Perry, Erykah Badu i Red Hot Chili Peppers. Jako rozchwytywana współpracowniczka, Janelle pojawia się w utworach niezwykle zróżnicowanej grupy artystów, jak Outkast, Big Boi, Kelly Clarkson, Sérgio Mendes, Of Montreal, The Coup, Grimes, Estelle, Paolo Nutini, The Internet, Chic, Duran Duran, Goodie Mob i oczywiście zespołuFun., którego "We Are Young (Feat. Janelle Monáe)" okazał się największym singlem 2012 roku.
W 2016 roku Monáe rozpoczęła karierę aktorską z gwiazdorskimi występami w dwóch przełomowych filmach "Ukryte działania" i "Moonlight"; obydwa otrzymały nominacje do Oscara w kategorii Najlepszy film. Drugi z wymienionych ostatecznie zdobył nagrodę Akademii podczas 89. edycji wręczenia Oscarów. Filmografia Janelle szybko powiększyła się o kolejne role w takich produkcjach, jak "Harriet", "Antebellum" czy "Glass Onion: Film z serii „Na noże”". Monáe wielokrotnie pojawiała się też w telewizji oraz w rozmaitych programach na platformach streamingowych.
Na koncie ma trzy statuetki Critics Choice Awards, dwie Billboard Women In Music Awards i NAACP Image Award, dwie Soul Train Awards (z 13 nominacji), Essence Black Women in Hollywood Award, osiem nominacji do Grammy oraz wielokrotne nominacje do BET Awards, BRIT Awards i MTV Video Music Awards, a także wiele innych wyróżnień na całym świecie.
Zawsze eklektyczna i kreatywna, Monáe została wybrana nową twarzą CoverGirl w 2012 roku, później została rzecznikiem firmy Sonos, a ostatnio połączyła siły z firmą Target przy kampanii "I Got The Juice" zorganizowanej przy okazji premiery filmu "Czarna Pantera: Wakanda w moim sercu".