F1® THE ALBUM – energetyczny, pulsujący rytmem i emocjami muzyczny towarzysz wysokooktanowego filmu F1® THE MOVIE od Apple Original Films – jest już dostępny na wszystkich platformach. Premierze towarzyszy spektakularny singiel „Don’t Let Me Drown” w wykonaniu globalnej gwiazdy i laureata GRAMMY®, Burna Boya, wraz z oficjalnym teledyskiem zrealizowanym na torze FORMULA 1® Crypto.com Miami Grand Prix 2025.
Jednocześnie ukazuje się specjalna edycja albumu – F1® THE ALBUM (Cinematic Edition) – wzbogacona o monumentalną ścieżkę dźwiękową autorstwa Hansa Zimmera i jego wieloletniego współpracownika Steve’a Mazzaro. Soundtrack, wyprodukowany przez twórców nagradzanego albumu Barbie The Album, przekroczył już 300 milionów streamów na całym świecie, stając się nie tylko muzycznym wydarzeniem, ale też kulturowym fenomenem. W projekcie udział wzięli m.in. Don Toliver, Doja Cat, ROSÉ, Dom Dolla, Chris Stapleton, Myke Towers, Tiësto, Sexyy Red, Tate McRae, Roddy Ricch, Ed Sheeran i Peggy Gou, a także debiutanci w tej serii: RAYE, Madison Beer, PAWSA, Mr Eazi, Darkoo i Obongjayar.
F1® THE MOVIE trafi do kin i IMAX już 27 czerwca 2025 roku, a album dostępny jest wszędzie. Entuzjastyczne recenzje branżowych mediów tylko potwierdzają skalę projektu – Billboard określa soundtrack jako jeden z najgłośniejszych w 2025 roku, Rolling Stone podkreśla, że Atlantic Records serwuje niezapomnianą przejażdżkę na najwyższych obrotach, Associated Press porównuje album do line-upu dużego letniego festiwalu, a The Hollywood Reporter zauważa, że elektryzująca muzyka Hansa Zimmera jeszcze bardziej podbija napięcie w najbardziej emocjonujących momentach filmu.
Cinematic Edition, wydana równolegle z filmem, łączy oficjalną ścieżkę dźwiękową z pełną rozmachu kompozycją Zimmera i Mazzaro, znanych z pracy przy Top Gun: Maverick, w reżyserii Josepha Kosinskiego i produkcji Jerry’ego Bruckheimera. Ich nowa partytura do F1® THE MOVIE – osadzona w zapadającym w pamięć motywie przewodnim – oddaje potęgę zjednoczenia człowieka z maszyną i rezonuje w całej produkcji. To już trzynasta współpraca Zimmera i Bruckheimera, kontynuacja relacji zapoczątkowanej filmem Days of Thunder. Kampania promocyjna rozpoczęła się z rozmachem – ekskluzywną zapowiedzią artystów w Rolling Stone, premierą singla i klipu Dona Tolivera i Doja Cat oraz immersyjnym wydarzeniem podczas FORMULA 1® Crypto.com Miami Grand Prix 2025, w którym zaprezentowano fikcyjny zespół wyścigowy APXGP z filmu. W trakcie wydarzenia Tiësto przeszedł do historii jako pierwszy artysta występujący na moście nad torem i na podium po wyścigu. Od tego momentu album był sukcesywnie wzbogacany o nowe utwory, m.in. „Messy” ROSÉ, „No Room For A Saint (feat. Nathan Nicholson)” Doma Dolli, „Baja California” Myke’a Towersa, „Bad As I Used To Be” Chrisa Stapletona czy „Just Keep Watching” Tate McRae. Kolaboracje takie jak „OMG!” Tiësto i Sexyy Red, „Drive” Eda Sheerana i „D.A.N.C.E.” Peggy Gou jeszcze bardziej napędzały popularność albumu, który już dziś zyskał status muzycznego wydarzenia roku.