Po przeszło sześciu latach od pianistycznej trylogii wydawniczej dla Decca Classics („Experiment: Penderecki”, „15 Studies For The Oberek” i „24 Preludes & Improvisations”) Piotr Orzechowski, znany też jako Pianohooligan, wraca z wyjątkowo zagadkowym wydawnictwem. Podzielona na dwie ścieżki „Krytyka swingu” konsekwentnie kontynuuje oś unikatowych, „dźwiękowych manifestów” Pianohooligana, lecz tym razem zaskakuje oszczędnością formy i bardzo osobistym, frapującym brzmieniem.
Pianohooligan poszukał intuicyjnego, naturalnego, uniwersalnego pierwiastka, który jest wszędzie. Autentyczny, niezaplanowany, ludzki element, który pozwala na zupełnie inny, niejako metafizyczny sposób przeżywania muzyki. W czasach niezliczonych połączeń międzygatunkowych, Orzechowski sięga po jakość wspólną, podstawową
– napisał w liner notes, uznany dziennikarz i znawca muzyki, Piotr Metz.