Po serii sukcesów Omar Apollo wraca z najnowszym singlem "Ice Slippin". Piosenka poprzedza nadchodzącą EP-kę pt. "Live for Me", której premiera została zapowiedziana na 6 października 2023.
W ramach zapowiedzi singla Omar odsłonił w Londynie, w Los Angeles i w Nowym Jorku lodowe rzeźby, a na Instagramie ujawnił okładkę EP-ki, na której widzimy jego portret autorstwa uznanego malarza Dorona Langberga znanego z poruszania tematów queerowej zmysłowości i seksulaności.
W "Ice Slippin" Apollo w pełni prezentuje swój wyrafinowany talent do pisania piosenek, które przyniosły mu sławę. Najnowsza propozycja artysty została wyprodukowana wspólnie przez Omara i Teo Halma (ROSALÍA, Beyoncé, SZA, Lil Yachty).
"Ice Slippin" opowiada o analizowaniu myśli, które przechodziły mi przez głowę zimą, kiedy wyoutowałem się przed moją rodziną. O chłodnym osądzie zamiast akceptacji, na którą czułem, że zasługuję. Ta piosenka jest odzwierciedleniem i reakcją na wszystkie emocje, z którymi musiałem się zmierzyć przed i po tym, jak zdecydowałem się opuścić lodowate ulice Indiany - opowiada Apollo.
W 2022 roku Omar Apollo wydał debiutancki album "IVORY", który został powszechnie doceniony za zacieranie granic gatunkowych i barier językowych. Przełożyło się to na nominację do Grammy dla najlepszego nowego artysty i przyniosło 26-latkowi komercyjny sukces, w tym 7-tygodniową obecność na liście Billboard Hot 100 ze swoim pierwszym platynowym singlem "Evergreen (You Didn't Deserve Me At All)".
Omar mógł pochwalić się także uznaniem krytyków, trafiając na roczne podsumowania takich tytułów, jak NPR, The FADER, Billboard, Complex, Esquire czy Rolling Stone. Pojawiał się też w rozmaitych programach radiowych i telewizyjnych, by wymienić tylko wykonanie "Killing Me" w "The Tonight Show Starring Jimmy Fallon".
Od czasu wydania singla "3 Boys" w lutym 2023 roku, Omar został mianowany pierwszym ambasadorem marki pielęgnacyjnej Youth to the People, a także nową twarzą kampanii odzieży męskiej Loewe pod kreatywnym kierownictwem Jonathana Andersona.