King, zdobywający coraz większy rozgłos indyjski gwiazdor, kontynuuje podbój globalnych rynków za sprawą nowego, dwujęzycznego singla "CROWN". Utwór promuje nadchodzący album artysty "New Life".
Szalenie ambitna i nieprzewidywalna produkcja "CROWN" z płynnie przenikającymi się gatunkami wciąga słuchaczy w serię nieustających zwrotów akcji i zabiera w podróż dźwiękowym rollercoasterem. Od akustycznych momentów, przez grzmiące basowe dropy i potężne akordy, po hiphopowe bity pozwalające Kingowi rzucać bezlitosne rymy.
Płyta "New Life", którą King planuje wydać jeszcze w 2023 roku, zawierać będzie piosenki w hindi oraz dwujęzyczne. W zestawie nie zabraknie też niespodziewanych gości. Zróżnicowany brzmieniowo album, na którym znajdzie się dziewięć nowych utworów, będzie łączył wpływy elektroniki, hip hopu i industrialu. W warstwie tekstowej "New Life" poruszać będzie tematy introspekcji, strachu, uzdrowienia, szczęścia, ambicji i triumfu.
Pobijający rekordy popularności pochodzący z New Delhi King osiągnął międzynarodowe wyżyny dzięki viralowemu hitowi "Maan Meri Jaan". Była to pierwsza niebollywoodzka piosenka, która przebiła się na listę Global Spotify Daily Top Songs Chart, gromadząc 810 milionów streamów. Numer zajmuje 17. pozycję na Spotify India’s Daily Top Songs Chart, pozostając w zestawieniu od ponad 300 dni. Jednocześnie przebój trafił na listę Spotify’s Daily Viral Charts w takich krajach, jak Wielka Brytania, Japonia, Australia, Nowa Zelandia, Kanada, Hongkong i Zjednoczone Emiraty Arabskie.
Tymczasem międzynarodowa wersja przeboju "Maan Meri Jaan (Afterlife)" z udziałem Nicka Jonasa zgromadziła 45 milionów odsłon na YouTube i została zauważona przez takie międzynarodowe tytuły, jak "Rolling Stone", MTV, E!, "Evening Standard", Entertainment Tonight, Wonderland czy "1883 Magazine".
Indyjskie listy przebojów są zazwyczaj zdominowane przez muzykę znanych od lat bollywoodzkich artystów. Dlatego popularność rapera/piosenkarza, który przełamuje trendy dzięki takim perełkom, jak "Tu Aake Dekhle", "Pablo" i "IICONIC", dowodzi, że indyjska publiczność pragnie różnorodności i przyjmuje nowy typ muzycznej gwiazdy, która osiąga sukcesy bez machiny Bollywood.
Propagując indyjską popkulturę na całym świecie, King zachwyca publiczność audiowizualnymi projektami i narracyjnymi koncepcjami w tekstach, w których porusza kwestie zwątpienia w siebie, pewności siebie czy blasków i cieni związków. Za sprawą planowanej międzynarodowej trasy po Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, King niezaprzeczalnie dowodzi, że jest na fali wznoszącej w globalnym wymiarze.
King konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako wyjątkowy twórca opowieści i król melodii. Płyta "New Life" bez wątpienia sprawi, że wciąż będzie o nim głośno, a jednocześnie podkreśli naturalny rozwój indyjskiego artysty w kierunku rozpoznawalnej na całym świecie popowej siły.