Po trzech gwiazdorskich singlach promujących "BARBIE THE ALBUM", światło dzienne ujrzał kolejny utwór - "Barbie World", będący efektem współpracy Nicki Minaj i Ice Spice i stanowiący wariację legendarnego hitu zespołu Aqua, "Barbie Girl".
Zapowiedź piosenki pojawiła się już w ubiegłym miesiącu w finale trailera filmu "Barbie", który ma już 33 miliony odsłon i numer 1 wśród najbardziej trendujących klipów na YouTube. Wiadomość o współpracy artystek została dodatkowo podsycona przez wspólny, z miejsca viralowy post artystek na Instagramie i dodatkowe zapowiedzi, które szybko zgromadziły ponad 1 miliard wyświetleń. Za produkcję "Barbie World (with Aqua)" odpowiada RIOTUSA, a za reżyserię oficjalnego teledysku Hannah Lux Davis.
"BARBIE THE ALBUM" to wypełniony gwiazdami muzyczny towarzysz wyczekiwanego na całym świecie filmu "Barbie" z Margot Robbie i Ryanem Goslingiem w rolach Barbie i Kena. Płyta z muzyką ukaże się 21 lipca, czyli tego samego dnia, kiedy film "Barbie" trafi do kin.
Singiel "Barbie World" poprzedził porywający numer PinkPantheress "Angel", wysokooktanowy hymn Karol G "WATATI (ft. Aldo Ranks)" oraz elektryzujący główny singiel "Dance the Night" trzykrotnej laureatki Grammy, Dua Lipy, która także występuje w filmie.
Przy okazji premiery, "Angel" został pochwalony przez "THE NEW YORK TIMES" za "marzycielską melodię", a "ELLE" nazwał go "nieoczekiwanym imprezowym hymnem". Singiel "WATATI" również natychmiast spotkał się z uznaniem krytyków. "ROLLING STONE" nazwał go "reggaetonową imprezą", a "HOLA!" stwierdził, że jest to "ekscytujący dodatek, który ma szansę stać się hitem". Energetyczny hymn uzupełnia oficjalny teledysk nakręcony w LA, wyreżyserowany przez Mike'a Ho z udziałem samej KAROL, która wkracza do prawdziwego świata Barbie. Seksowny, wakacyjny utwór "Dance The Night" wyprodukowali Mark Ronson, Andrew Wyatt oraz bracia Picard. Piosence towarzyszy zachwycający klip, ze specjalnym udziałem scenarzystki, reżyserki i producentki wykonawczej filmu, Grety Gerwig ("Małe kobietki", "Lady Bird"). Przy okazji premiery singla, "V Magazine" określił go "doskonałością disco-popu", NPR nazwał "niezaprzeczalnie olśniewającym", a "INSTYLE" okrzyknął go "nowym letnim hymnem". Wszystkie trzy single zgromadziły dotąd 250 milionów streamów.